PYTANIE
Czy przepisy przewidują jakieś zasady w przedmiocie terminu obowiązywania umowy z operatorem telefonii komórkowej? Telefon nie jest na firmę.
ODPOWIEDŹ
TAK. Świadczenie takich usług odbywa się na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W przypadku konsumenta początkowy okres obowiązywania takiej umowy, zawieranej z danym dostawcą usług na czas określony nie może być dłuższy niż 24 miesiące. Dostawca usług zapewnia użytkownikowi końcowemu możliwość zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych również na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.
Warto wskazać na stanowisko interpretacyjne UKE w tym przedmiocie (źródło http://www.cik.uke.gov.pl), zgodnie z którym „przedmiotowe ograniczenie dotyczy sytuacji, w której przedsiębiorca posiada oferty, w których okres obowiązywania umowy zawartej z konsumentem jest określony. W sytuacji natomiast, gdy przedsiębiorca telekomunikacyjny oferuje wyłącznie oferty z umowami na czas nieokreślony, obostrzenie art. 56 ust. 4b nie będzie miało zastosowania”.